Can You Replace Oil with Grease? هل يمكنك استبدال الزيت بالشحم ؟ هل يمكن وضع شحم فى الجيربوكس بدلا من الزيت ؟

يضم كل ما يخص عمليات الصيانة سواء صيانة ميكانيكية او كهربائية قسم الصيانة الميكانيكية و الكهربائية - Mechanical & Electrical Maintenance Section
أضف رد جديد
Osama Badr
مؤسس المنتدى
مشاركات: 8630
اشترك في: الخميس مايو 03, 2018 2:46 pm
اتصال:

Can You Replace Oil with Grease? هل يمكنك استبدال الزيت بالشحم ؟ هل يمكن وضع شحم فى الجيربوكس بدلا من الزيت ؟

مشاركة بواسطة Osama Badr »



Can You Replace Oil with Grease?
هل يمكنك استبدال الزيت بالشحم ؟
هل يمكن وضع شحم فى الجيربوكس بدلا من الزيت ؟


صورة

"Can an EP-00 grease be used as a replacement for an ISO VG 220 gear oil ?
هل يمكن استخدام شحم EP-00 كبديل لزيت التروس ISO VG 220؟

One of my customers is having problems with his enclosed gearbox.
أحد زبائني يواجه مشاكل في صندوق التروس المغلق.

The manufacturer recommended product for the gearbox is an ISO VG 220 oil.
المنتج الموصى به من المصنع لصندوق التروس هو زيت ISO VG 220.

However, due to severe wear and tear as well as clearances in the gear teeth, the customer is mixing ISO VG 220 gear oil with an NLGI #2 grease.
ومع ذلك ، وبسبب البلى ( التلف والانهيار ) الشديد والتآكل في أسنان الترس ، يقوم العميل بخلط زيت التروس ISO VG 220 مع الشحوم NLGI # 2.

Using this mixture has solved the problem to some extent.
استخدام هذا الخليط قد حل المشكلة إلى حد ما.

My question is whether I should recommend the customer use an EP-00 grease with a base oil viscosity of 190-220 as a replacement for the ISO VG 220 gear oil."
سؤالي هو ما إذا كان ينبغي أن أوصي العميل باستخدام شحم EP-00 مع لزوجة زيت أساسية من 190-220 كبديل لزيت التروس ISO VG 220.

When an equipment manufacturer recommends an oil for a gearbox, the lubricant typically is selected based on the operating conditions, including speed, temperature and gear type.
عندما تنصح جهة تصنيع المعدات بالزيوت لصندوق التروس ، يتم اختيار زيوت التشحيم على أساس ظروف التشغيل ، بما في ذلك السرعة ودرجة الحرارة ونوع التروس.

Oil may be preferred in this application because it can absorb and dissipate heat, flow over the lubricated surfaces, be filtered and be recirculated.
قد يكون الزيت المفضل في هذا التطبيق لأنه يمكن أن يمتص الحرارة ويبددها ، ويتدفق فوق الأسطح المشحمة ، ويمكن ترشيحه وإعادة تدويره.

Typically, semi-fluid greases such as NLGI #000 or #00 are recommended for small gearboxes that frequently are run to fail.
عادة ، يوصى باستخدام الشحوم شبه السائلة مثل NLGI # 000 أو # 00 لصناديق التروس الصغيرة التي يفشل تشغيلها بشكل متكرر .

This strategy simplifies maintenance practices by reducing the chance of a leak and the need to top up components.
هذه الاستراتيجية تبسط عمليات الصيانة من خلال تقليل فرصة التسرب والحاجة إلى زيادة المكونات.

Another application of semi-fluid greases is in very large and heavily loaded open gears.
تطبيق آخر من الشحوم شبه السائلة في تروس مفتوحة كبيرة جدا ومحملة بشكل كبير.

In this context, the grease is applied as total-loss lubrication.
في هذا السياق ، يتم تطبيق الشحوم كزيوت لتعويض التزليق الكلي.

This can be effective for a short time, as the grease remains in place due to the adhesiveness of the oil and thickener and then drops, removing contaminants from the environment.
هذا يمكن أن يكون فعالا لفترة قصيرة ، حيث أن الشحوم تبقى في مكانها بسبب تماسكها (لزوجة عالية) سماكتها (كثافتها) ثم تسقط مع ازالة الملوثات من البيئة.

Open-gear grease formulations are often highly additized to support extreme loads and temperatures.
غالبًا ما تكون تركيبة زيوت الترس المفتوح تضاف بدرجة عالية لدعم الأحمال الشديدة ودرجات الحرارة.

Some amount of grease can be added to an oil-lubricated gearbox to reduce lubricant leakage or noise.
يمكن إضافة بعض كمية من الشحوم إلى صندوق التروس المشحمة بالزيت للحد من تسرب الزيوت أو التشويش.

It is simply a matter of analyzing the pros and cons.
إنها ببساطة مسألة تحليل الإيجابيات والسلبيات.

The best advice is to use a low enough concentration of grease that it will not significantly affect the lubrication or operating parameters but will still help control the undesirable factors.
أفضل نصيحة هي استخدام تركيز منخفض بما فيه الكفاية من الشحوم بحيث لا يؤثر بشكل كبير على معايير التشحيم أو التشغيل ولكن سيظل يساعد في السيطرة على العوامل غير المرغوب فيها.

It is important to remember that grease is a mixture of base oil, a thickener and some additives.
من المهم أن نتذكر أن الشحوم هو خليط من الزيوت الأساسية ، والمكثف (مثخن) وبعض الإضافات.

The grease's consistency is primarily determined by the concentration of the thickener in the formula.
يتم تحديد كثافة الشحوم في المقام الأول عن طريق تركيز المثخن في التركيبة.

An NLGI #2 grease has a higher proportion of thickener than an NLGI #00 grease. Consequently, it is possible to achieve an NLGI #00 grease by mixing an oil with an NLGI #2 grease, assuming the mixtures are of similar oils and thickeners. 
يحتوي الشحوم NLGI # 2 على نسبة أعلى من المادة المثخنة أكثر من الشحوم NLGI # 00. وبالتالي ، يمكن الحصول على شحم NLGI # 00 عن طريق مزج زيت مع الشحوم NLGI # 2 ، على افتراض أن المخاليط من نفس الزيوت والمكثفات (المثخنات).

With this in mind, it would be acceptable to use an NLGI #00 grease in the application.
مع أخذ ذلك في الاعتبار ، سيكون من المقبول استخدام شحم NLGI # 00 في التطبيق.

Just be sure to check the operating temperature after the change, since it may increase a few degrees.
فقط تأكد من التحقق من درجة حرارة التشغيل بعد التغيير ، لأنها قد تزيد بضع درجات.

If the temperature rises more than 15 to 20 degrees, the grease may need additional dilution.
إذا ارتفعت درجة الحرارة أكثر من 15 إلى 20 درجة ، قد يحتاج الشحم إلى تخفيف إضافي.

Of course, this should only be employed as a temporary solution.
و بالطبع ، يجب استخدام هذا فقط كحل مؤقت.

At some point, the gearbox should be repaired or replaced.
في مرحلة ما ، يجب أن يتم إصلاح صندوق التروس أو استبداله.

منقول من :
https://www.machinerylubrication.com/Read/30884/replace-oil-grease?utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=68843406&_hsenc=p2ANqtz--8ba8cTch4V0cJlmyIG1VdV5xWS8KY-fRPElRg-TAZyZF809TjlbXAmbWIkO1thE4QWCdcYbsGypah7m4awzjKxC7ZSw&_hsmi=68843406

ترجمة :
Osama Badr
osamabadr555@gmail.com
01061726369
مدونة تكنولوجيا الطحن Millingtec
https://millingtec.blogspot.com
-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-
مدونة اعمل صالحا DOSALEH
https://dosaleh.blogspot.com
-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-٠-
قناة زدنى علما zdny3lma
https://www.youtube.com/@zdny3lma
Knowledge is a power
Keep on what you're reading of HOLY QURAN
There is much still to learn
أضف رد جديد

العودة إلى ”الصيانة الميكانيكية و الكهربائية Mechanical & Electrical Maintenance“