Deming’s 14 Points for Management 14 نقطة لدمينغ للإدارة

تطبيقات اشتراطات و متطلبات أمان وسلامة الغذاء Food Safety Management Systems safety , Hygiene , GMP , GHP , ISO22000 , FSSC , ....etc - النظافة الميكانيكية وتكنولوجيا التعقيم و التبخير و مكافحة الآفات - Mechanical Cleaning & Fumigation & Pest Control
آليات وطرق تنظيف المعدات و عمليات النظافة الميكانيكية وما يخص الاساليب التطبيقية و الوقائية فى تكنولوجيا التبخير و التعقيم و مكافحة الافات - التعقيم و التبخير و تكنولوجيا مكافحة الافات - Mechanical Cleaning of Machines & Fumigation & Pest Control Technology
أضف رد جديد
عبد الرحمن الجارحي
عضو فعال
عضو فعال
مشاركات: 478
اشترك في: الجمعة مايو 04, 2018 1:00 am

Deming’s 14 Points for Management 14 نقطة لدمينغ للإدارة

مشاركة بواسطة عبد الرحمن الجارحي »





Deming’s 14 Points for Management

1. Create constancy of purpose toward improvement of product and service, with the aim to become competitive and to stay in business, and to provide jobs.

2. Adopt the new philosophy. We are in a new economic age. Western management must awaken to the challenge, must learn their responsibilities, and take on leadership for change.

3. Cease dependence on inspection to achieve quality. Eliminate the need for inspection on a mass basis by building quality into the product in the first place.

4. End the practice of awarding business on the basis of price tag. Instead, minimize total cost. Move toward a single supplier for any one item, on a long-term relationship of loyalty and trust.

5. Improve constantly and forever the system of production and service, to improve quality and productivity, and thus constantly decrease costs.

6. Institute training on the job.

7. Institute leadership. The aim of supervision should be to help people and machines and gadgets to do a better job. Supervision of management is in need of overhaul, as well as supervision of production workers.

8. Drive out fear, so that everyone may work effectively for the company.

9. Break down barriers between departments. People in research, design, sales, and production must work as a team, to foresee problems of production and in use that may be encountered with the product or service.

10. Eliminate slogans, exhortations, and targets for the work force asking for zero defects and new levels of productivity. Such exhortations only create adversarial relationships, as the bulk of the causes of low quality and low productivity belong to the system and thus lie beyond the power of the work force.

11a. Eliminate work standards (quotas) on the factory floor. Substitute leadership.

11b. Eliminate management by objective. Eliminate management by numbers, numerical goals. Substitute leadership.

12a. Remove barriers that rob the hourly worker of his right to pride of workmanship. The responsibility of supervisors must be changed from sheer numbers to quality.

12b. Remove barriers that rob people in management and in engineering of their right to pride of workmanship. This means, inter alia, abolishment of the annual or merit rating and of management by objective.

13. Institute a vigorous program of education and self-improvement.

14. Put everybody in the company to work to accomplish the transformation. The transformation is everybody's job.


Deming, W. Edwards. Out of The Crisis (MIT Press) (pp. 23-24)



خلق ثبات في الهدف نحو تحسين المنتج والخدمة ، بهدف أن تصبح قادرًا على المنافسة والبقاء في العمل ، وتوفير الوظائف.

2. تبني الفلسفة الجديدة. نحن في عصر إقتصادي جديد. يجب أن تستيقظ الإدارة الغربية على التحدي ، ويجب أن تتعلم مسؤولياتهم ، وتتولى القيادة من أجل التغيير.

3. الكف عن الاعتماد على التفتيش لتحقيق الجودة. تخلص من الحاجة إلى الفحص على أساس جماعي عن طريق إدخال الجودة في المنتج في المقام الأول.

4. إنهاء ممارسة منح الأعمال على أساس السعر. بدلاً من ذلك ، قلل التكلفة الإجمالية. تحرك نحو مورد واحد لأي عنصر واحد ، على علاقة طويلة الأمد من الولاء والثقة.

5. تحسين نظام الإنتاج والخدمة باستمرار وإلى الأبد لتحسين الجودة والإنتاجية وبالتالي خفض التكاليف باستمرار.

6. معهد التدريب على الوظيفة.

7. معهد القيادة. يجب أن يكون الهدف من الإشراف هو مساعدة الأشخاص والآلات والأدوات على القيام بعمل أفضل. يحتاج الإشراف على الإدارة إلى إصلاح شامل ، وكذلك الإشراف على عمال الإنتاج.

8. طرد الخوف ، حتى يعمل الجميع بفعالية لصالح الشركة.

9. كسر الحواجز بين الإدارات. يجب أن يعمل الأشخاص في البحث والتصميم والمبيعات والإنتاج كفريق واحد ، للتنبؤ بمشاكل الإنتاج والاستخدام التي قد تواجه المنتج أو الخدمة.

10. إلغاء الشعارات والنصائح والأهداف للقوى العاملة التي تطالب بصفر عيوب ومستويات إنتاجية جديدة. مثل هذه التحذيرات تخلق فقط علاقات عدائية ، حيث أن الجزء الأكبر من أسباب الجودة المنخفضة والإنتاجية المنخفضة تنتمي إلى النظام وبالتالي تكمن وراء قوة القوى العاملة.

11 أ. إلغاء معايير العمل (الحصص) على أرضية المصنع. القيادة البديلة.

11 ب. القضاء على الإدارة بالهدف. القضاء على الإدارة بالأرقام والأهداف العددية. القيادة البديلة.

12 أ. إزالة الحواجز التي تسلب العامل بالساعة حقه في كبرياء الصنعة. يجب تغيير مسؤولية المشرفين من مجرد أرقام إلى جودة.

12 ب. إزالة الحواجز التي تسلب الأشخاص في الإدارة والهندسة حقهم في الاعتزاز بالصنعة. وهذا يعني ، في جملة أمور ، إلغاء التصنيف السنوي أو تصنيف الجدارة والإدارة حسب الهدف.

13. وضع برنامج قوي للتعليم وتحسين الذات.

14. وضع الجميع في الشركة للعمل على تحقيق التحول. التحول هو عمل الجميع.

دمينغ ، دبليو إدواردز. الخروج من الأزمة (مطبعة معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا) (ص 23-24)deming managment
أضف رد جديد

العودة إلى ”تطبيقات توكيد الجودة و متطلبات سلامة الغذاء Food Safety-Safe Food-“